środa, 23 października 2013

Jabłecznik na kruszonce z bananami

Podejrzenie skazy białkowej skazało mnie na wykluczenie wielu produktów z mojej diety. Jednak bez słodyczy żyć nie mogę i trafiłam na taki przepis.
Dla mnie rewelacja, pyszne, szybkie ciasto, świetnie smakuje z lodami waniliowymi.

Jabłecznik na kruszonce

Składniki:
-250 g masła (u mnie margaryna Maryna)
-250 g cukru
-500 g mąki

-3 jabłka
-1 łyżka brązowego cukru
-cynamon, kilka goździków
lub gotowy mus jabłkowy

opcjonalnie:
-2 banany
-lody waniliowe

Z masła, mąki i cukru zagnieść kruszonkę. 3/4 kruszonki wyłożyć na blachę, lekko docisnąć żeby później łatwiej się kroiło i podpiec 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C. Resztę ciasta schłodzić w lodówce. Jabłka obrać, zetrzeć na grubych oczkach i włożyć do garnka, podlać trochę wody, dodać cukier, przyprawy i dusić kilka minut.

Jabłka wyłożyć na podpieczone ciasto, na nich ułożyć pokrojone w plasterki banany i posypać resztą kruszonki.

Piec kolejne 30 minut.

Podawać na zimno lub ciepło, świetnie smakuje na ciepło z lodami waniliowymi.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz