czwartek, 11 lipca 2013

Bigos z młodej kapusty

Za świeżą kapustą nie przepadam, wzbraniam się przeważnie przed jedzeniem. Dla mnie bigos kojarzy się tylko z kapustą kiszoną.
Jednak czasem zdanie trzeba zmienić. Tą kapustę smakowałam u koleżanki i zaskoczyło mnie że po prostu mi smakowała więc następnego dnia i ja ugotowałam gar na dwa dni.
Smakowała bardzo!

Młoda kapusta

Składniki:
-główka młodej kapusty
-3 małe marchewki
-pęczek kopru
-4 kiełbaski (u mnie zwyczajne, ok 1/2 kg)
-sól, pieprz, pieprz ziołowy, zioła prowansalskie i majeranek (opcjonalnie)
-1/2 słoika przecieru pomidorowego
-ok 1/2 l bulionu warzywnego lub wody

Kapustę poszatkować i wrzucić na bulion, dodać startą na grubych oczkach marchewkę, podgotować. Kiełbasę pokroić w kostkę, wrzucić na suchą patelnię, podsmażyć, odsączyć z tłuszczu (chyba że ktoś lubi tłuste dania), wrzucić do kapusty. Dodać przecier pomidorowy, posiekany koperek i doprawić solą, pieprzem i pieprzem ziołowym. Ja dodałam jeszcze zioła. Podgotować kilka minut.

Bardzo dobry od razu po ugotowaniu, jeszcze lepszy następnego dnia.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz