środa, 5 czerwca 2013

Maślane ciasteczka

Moja córcia dostała od babci mini wałek do ciasta i zestaw foremek. Szukając przepisu na maślane ciasteczka natknęłam się na taki
Co prawda zrobiłyśmy bez galaretki ale wyszły super. Ciasto fajnie odchodzi od rąk i ma konsystencję plasteliny, dzięki czemu nie trzeba podsypywać dużo mąką.

Ciasteczka maślane

Składniki:
- 210 g mąki pszennej
- 140 g masła o temperaturze pokojowej (ja dałam 100 g  masła i 40 g margaryny)
- 50 g cukru pudru
- 2 łyżki śmietanki 18% (30 ml)
- 1 łyżeczka cukru waniliowego (nie miałam wiec zrobiłam bez, na drugi raz dodam na pewno)
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli

Masło utrzeć z cukrem pudrem, cukrem waniliowym i śmietaną, dodać mąkę, proszek i sól, zmiksować aż do połączenia składników. Wyrabiać kilka minut (u mnie tylko mikserem) i włożyć do lodówki na około pól godziny.

Rozwałkować, wykrawać ciasteczka. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C z opcją góra-dół około  12 minut.

Ja podawałam je do kawy i herbaty bez żadnej dekoracji. Oczywiście obowiązuje pełna dowolność.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz