wtorek, 9 października 2012

Masz babo placek...

Wczoraj zrobiłam coś w stylu placka po cygańsku ale wersja zupełnie inna. Po kilku modyfikacjach udało mi się zdobić idealne ciasto na placek.

Placek

Składniki:
-250 g obranej i wydrążonej cukinii
-300 g obranego i wydrążonego patisona
-1 średni ziemniak
-1 średnia cebula
-1 duże jajko (lub 2 małe)
-6 łyżek mąki pszennej pełnoziarnistej
-3 łyżki mąki pszennej zwykłej
-sól, pieprz
-olej do smażenia

Cukinię i patisona zetrzeć na tarce o grubych oczkach, ziemniaka na drobnej, posolić i odstawić. Po kilku minutach odlać wodę, dodać drobno pokrojoną cebulę, jajko i mąkę, wymieszać i doprawić.
Patelnię smarować olejem, smażyć na złoty kolor z dwóch stron.

Gulasz

Składniki:
-200 g wieprzowiny (u mnie łopatka)
-1 cebula
-1/2 czerwonej papryki
-1/2 pomidora
-3-4 łyżki kukurydzy z puszki
-kawałek pora (biała część)
-1 mała marchewka
-kilka gałązek zielonej pietruszki
-1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
-3/4 szkl wody
-sól,pieprz, przyprawy (u mnie myśliwska)
-1 łyżka oleju

Mięso pokroić w kostkę, doprawić i odstawić na kilka minut. W garnku rozgrzać olej, wrzucić mięso i pokrojoną w drobną kostkę cebulę, podsmażyć do ścięcia się mięsa, zalać wodą, dusić. Paprykę, pora, marchewkę i obranego ze skórki pomidora pokroić w kostkę i wrzucić do mięsa, dodać kukurydzę i posiekaną natkę pietruszki, doprawić. Pomimo tego, że jestem wielka przeciwniczką wszelkiego rodzaju zasmażek, ten gulasz nie może być zbyt rzadki, dlatego zaciągam go lekko łyżeczką mąki ziemniaczanej rozmieszaną w małej ilości wody. Sos robi się glazurowany.

Dodatkowo: Surówka z kiszonej kapusty
-15 dkg kiszonej kapusty
-1/2 marchewki
-sól,pieprz, oliwa
Kapustę pokroić, dodać utartą na drobnych oczkach marchewkę, doprawić.

Ja robiłam dwie wersje: duży placek i potem złożony na pół z farszem oraz małe placuszki przełożone farszem-wersja szybsza dla niecierpliwych.
Dekorować kapką kwaśnej śmietany i pikantnego ketchupu.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz